Világjáró sorozat Németh Györggyel – Izland, a tűz és jég szigete

• Ez az esemény elmúlt.

Világjáró sorozat Németh Györggyel – Izland, a tűz és jég szigete

2022. március 28. @ 18:00 - 19:30

Folytatódik a Világjáró Sorozat, Németh György filmvetítéssel egybekötött élménybeszámolója!

Izland az ellentétek szigete: zord és kopár, mégis gyönyörű. Egyszerre vannak jelen a jégmorajlások és a lávakitörések, fővárosa pedig annak ellenére, hogy kicsi, különleges, sokrétű kultúrával várja a látogatókat. Történelme a vikingek koráig nyúlik vissza, amit a természet által formált folyamatosan változó, páratlan táj mesél el.
Kalandozásunkat a Reykjanes félszigeten kezdjük, itt található Európa és Amerika hídja, és a Gunnuveri fortyogók. Továbbutazunk északra. A késő délután fényei már a híres lávavízesésnél, a Hraunfossarnál és a közvetlen mellette található Barnafossnál ér bennünket. „Holdjáró” terepgépekkel jutunk a Langjökull-gleccser lábához, majd aláereszkedünk a gleccser gyomrába. Később továbbutazunk a Grabrok kráterhez. Felautózunk északra majd Skagafjördur vidékére érkezünk, mely Izland mezőgazdaságilag leginkább megművelt területe. Glaumbaernél, az egyik legszebb, fűtetős házakat bemutató skanzenben sétálunk. Akureyri, “észak fővárosa”. Itt rövid belvárosi és kikötői sétát teszünk, majd Husavikba érkezünk. Innen bálnalesre indulunk, hogy Földünk leghatalmasabb élőlénye közelébe férkőzzünk. Godafoss csodás vízesésének megtekintése után tovább utazunk Myvatn-tóhoz (szúnyog tó), ahol a pszeudokráterek között bóklászunk. Izland egyik legaktívabb geotermikus területén felkeressük a termálgőzölgésekről elhíresült Hverirt, amit a pokol kapujának neveztek el, majd felsétálunk a Krafla vulkán kráterére. Vulkáni kúpok, kopár hegyek között hagyjuk el a fortyogó vidéket majd egy kietlen fennsíkon elérjük Európa legbővizűbb vízesését, a Dettifosst, mely hatalmas robajjal zuhan a mintegy 40 méteres mélységbe. Az Öxi-hágó hósapkái között leereszkedünk a Berufjordba. Megállunk Djupivogur halászfalu kikötőjében. Innen a keleti partok legszebb szakaszán autózunk délre Höfn felé, ahonnan a jéghegyekkel teli gleccserlagúnához, Jökulsárlónhoz gurulunk. A tengerparton kékes-fehéres színben pompázó jégtömbök sorakoznak, ez a Diamond Beach. Kétéltű járgányokkal ereszkedünk a gleccsertóba és óvatosan lavírozunk a jéghegyek között. Később megállunk a Fjallsárlón ahol megcsodáljuk a csodálatos gleccsernyelvet, majd továbbutazunk a meseszép Fradragljufur szurdok felé. Innen átsuhanunk Hraunfossar mohával benőtt hatalmas lávamezőin és elérjük Reynisdrangar bazaltbarlangjait és bizarr sziklaképződményeit. Az öblön túl Dyrholaey boltíveit és madárvilágát is megcsodálhatjuk. A 60 méter magasból lezúduló Kvernufoss vízesés mögé kirándulunk. Később komppal áthajózunk a Vestmann-szigetre, melynek házai pár évtizede a helyi vulkán kitörésének áldozatául estek. A lávafolyás nyomai ma is láthatók. Ez az Izland-szerte nagy becsben tartott lunda madár fészkelő helye, ahol a fürge és szép madárkák élőhelyükön tekinthetők meg. Fantasztikus élményt kínál a Seljalandsfoss és Gljufrabui vízesések mögé kiépített ösvényen végig bukdácsolni, majd továbbutazunk Izland szakrális központjának, Skálholtba. Az „Arany Háromszög” Izland legismertebb területe. Kihagyhatatlan látványosságai a Geysir, a Ţhingvellir Nemzeti Park, ahol a törésvonal látványosan választja ketté a zöldellő tájat. Utunk befejezéseképpen megcsodáljuk Izland talán legszebb vízesését, a hatalmas vízmennyiségű lépcsőzetes Gullfosst.

Tartsanak velünk az izgalmas utazásra!
A film alkalomhoz illő gitárzene és rövid köszöntő után kezdődik.

Jegyvásárlás: 1.200 Ft/fő, elérhetőek UP Rendezvénytér területén (Budapest, Szent István tér 13-14, 1042), jegypénztárunk nyitvatartási idejében: keddi és csütörtöki napokon 10:00-től 18:00 óráig!
ONLINE JEGYVÁSÁRLÁS: https://www.jegy.hu/program/vilagjaro-sorozat-nemeth-gyorggyel-izland-a-tuz-es-jeg-szigete-132580